Divider

Ons bedrijf werd in 1950 opgericht als H & L Balens en groeit al ruim 60 jaar door reputatie en aanbeveling. Een onderdeel van ons ontwikkelingsproces vormde de oprichting van het nieuwe bedrijf Balens Ltd (Balens) in 2003, dat zich concentreert op onze algemene verzekeringen, waar H & L Balen & Co zich richt zich op financiële diensten, hypotheken en zakelijke leningen. Beide bedrijven verhuisden in 2004 naar nieuwbouw op het adres 2 Nimrod House, Sandy's Road, Malvern, WR14 1JJ, Engeland. Hierdoor konden wij ons personeel uitbreiden evenals onze administratieve systemen, software en apparatuur om zo aan de almaar groeiende wensen van onze klanten te kunnen voldoen, in zowel het Verenigd Koninkrijk als in het buitenland. In 2011 breidden we onze kantoorruimte uit met 3 Nimrod House en in juli 2014 verhuisden we weer naar een groter pand, ditmaal op Portland Road, Malvern, WR14 2TA, Engeland.

Onze kernwaarden en ons doel zijn gericht op klanttevredenheid, kwaliteitsadvies en ondersteuning. Onze slogans "We care for the carers" en "Experts who care" beschrijven deze intentie en vertegenwoordigen onze manier van zaken doen. We waarderen onze klantrelaties en wij proberen in onze service altijd het best mogelijke resultaat te bereiken.

We hebben een unieke positie op de markt doordat wij een reeks gespecialiseerde, flexibele verzekeringspolissen aanbieden die niet elders verkrijgbaar zijn. Wij zijn een van de weinige assurantiemakelaars en onafhankelijke financiële adviseurs die zich specifiek richten op professionals in de gezondheidszorg en hun beroepsorganisaties. Wij geloven dat geen andere tussenpersoon zoveel op maat gemaakte 'block schemes' aanbiedt aan organisaties voor professionals in de gezondheidszorg.

In de afgelopen jaren hebben we liefdadigheidsinstellingen, ngo's en educatieve instellingen aan ons klantenbestand toegevoegd. Deze sectoren kunnen nu ook profiteren van onze hoge standaard van zorg en aandacht en het aanbieden van risicobeheer in combinatie met een herziening van bestaande verzekeringsfaciliteiten is goed ontvangen in deze sectoren.

Vanuit ons hoofdkantoor in het Engelse kuuroord Malvern spelen wij in op de verzekeringswensen van vele duizenden professionals in de gezondheidszorg, organisaties, liefdadigheidsinstellingen en de not-for-profit sector. Wij hebben aanzienlijke ervaring in en kennis van dit gebied en staan bij zowel klanten als verzekeraars bekend om onze integriteit en competentie. Sinds het begin van de regulering voor algemene verzekeringen in het Vereningd Koninkrijk in 2005, hebben wij een full-time 'Compliance Officer' om er voor te zorgen dat zowel Balens als onze introductie klantende voorwaarden van de regelgeving navolgen.

Bij Balens investeren we in onderwijs en we stimuleren en ondersteunen ons personeel bij het halen van externe kwalificaties als toevoeging op onze training binnenshuis. Professionals uit de gezondheidszorg komen dikwijls bij ons langs om het personeel te helpen begrijpen met welke zaken onze cliënten in hun dagelijkse werk te maken hebben. We bezoeken ook seminars van medisch-juridische en reguleringsorganen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van medicijnen en rechten.

Balens wordt geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority (FCA).Wij hebben een hoge standaard van professioneel handelen en volgen een gedragscode, regels en voorschriften. Omdat we worden geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority, betekent dit tevens dat we continu voldoen aan strenge financiële controles, rapportages en controles.

Balens is lid van de UK Insurance Brokers Association (te vergelijken met het Verbond van Verzekeraars).

Tevens staan wij geregistreerd bij AFM (Autoriteit Financiёle Markten) en de Kamer van Koophandel.